(You can choose or or both)

Thursday, August 16, 2012

Sounds ... Musique

Voilà quelques CDs que j'ai reçu (ou acheté) pour mon anniversaire.
Some of the music I've received (or bought for myself) for my birthday.


Paul Simon - So Beautiful or So What.
Les filles aiment bien danser avec celui-ci. Kalia aime particulièrement le 3ème morceau (style un peu indien).
The girls like dancing to this one. Kalia especially likes the tabla-based third track.


Jason Mraz - Love is a Four Letter Word
Je dois dire que j'ignorais totalement l'existence de Jason Mraz avant de recevoir cet album.
I have to admit I had never even heard of Jason Mraz before receiving this CD.


Nina Simone - Baltimore
J'ai déjà parlé de Nina ici. Que dire? Allez la trouver sur YouTube et constater quelle présence elle avait sur scène, et l'émotion qu'elle projète.
I've already mentioned Nina here on the blog. Several times, I believe. What can I add? Just go check her out on YouTube, she had such a powerful stage presence, and she projects so much emotion in her singing.


Fugue State Films - Art of Fugue (2CD & DVD)
Je ne sais même plus comment je suis tombé sur Fugue State Films, mais j'ai déjà commandé 3 DVD chez eux (celui-ci est le premier à arrivé). Fait intéressant: le bureau est à quelques centaines de mètres de la maison où j'ai habité entre 12-13 ans...
Can't quite remember at what point I came across Fugue State Films in my organ research. I've already ordered 3 DVDs from them, this is the only one which has actually finished production. Interesting fact: their office is a couple of hundred yards down the road from where I used to live when I was 12/13 (they're on Shinfield Road). Bach on the organ is pretty much as close as you can get to terrestrial perfection.


McClintock Clan
Celui-ci a une place toute particulière. Il s'agit de 3 de mes petits cousins - qui sont plus comme des neveux et nièces. (Ca fait déjà 4 ans qu'ils jouent ensemble!)
This one has a special place in my heart. These are three of my second cousins once removed - but more like nephew and nieces. (They've already been playing together for 4 years!)

No comments yet :