(You can choose or or both)

Wednesday, August 08, 2012

Beauty & Suffering ... Beauté et souffrance

En vacances (au sud de la France), je suis tombé sur un livre sur les films de Marcel Pagnol. Il y avait une citation de lui qui m'est resté: 

Telle est la vie des hommes. Quelques joies, très vite effacées par d'inoubliables chagrins.

Il n'est pas nécessaire de le dire aux enfants.

Ca m'a rappelé la réflexion qui m'est resté après avoir vu le film Nos Meilleures années (il y a 8 ans déjà): La vie est faite de beauté et de souffrance.

Et voilà que je me demande: combien des choses que nous vivons à l'église réflètent ces aspects de la vie humaine?
While we were in the South of France, I came across a book about Marcel Pagnol, in which there was this quote which struck a chord:

Such is the life of men. Some joys, quickly erased by unforgettable sorrows. 
It is not necessary to tell the children.

This reminded me of what I felt after watching the film Best of Youth (8 years ago now! Apparently it's available with English subtitles, but hard to get hold of.... A review): Life is full of beauty, and suffering.

Which leaves me pondering: how much of these two aspects of reality find any expression in our church experience?

No comments yet :