(You can choose or or both)

Monday, May 28, 2012

Shoes ... Chaussures


Voilà ! J'ai reçu mes chaussures d'organiste. Jolies, non?

Je me réjouis de les essayer, elles sont nettement moins larges que mes chaussures normales (voir ci-dessous), donc je risque de faire moins de fausses notes (j'espère).

Finally got my organ shoes, not bad eh?

I'm looking forward to trying them out. They're considerably narrower than my normal shoes (see below), so I'm hoping I'll spend less time hitting two notes at once.


Par contre, elles ont finies par me coûter cher, même si elle ne sont pas chères!

Achat : 60.0
Envoi: 50.0
TVA: 8.0
Frais administratif: 20.0

Et oui, la Suisse a 'outsourcé' la perception du TVA sur les envois postaux à la Poste Suisse, qui nous fait payer le droit de se faire enlever le TVA. Donc je paye plus pour avoir payé le TVA que je ne paie en TVA. Et tout frais compris, je paye plus que la valeur de chaussures!

(Remarque, on n'est pas obligé de jouer avec des chaussures, mais jouer nu-pied n'est pas super bien vu, paraît-il!)

However, even though they weren't expensive, they cost me a lot!

Price: 60.0
Post: 50.0
VAT: 8.0
Administrative costs: 20.0

Yes, the Swiss state has outsourced VAT on postal deliveries to the swiss Post office, who make us pay for the 'privilege' of having them charge us VAT. So I'm paying more for having paid VAT than what I pay in VAT, and I'm paying more to receive the shoes than I am to buy them!

(Of course, you don't have to wear shoes to play the organ, but playing bare foot is frowned upon, apparently!).

1 comment yet :

Viv Simkins said...

So, my guess is that the top photo has Lucia wearing the shoes. Right? Or she took the photo?