(You can choose or or both)

Monday, December 01, 2008

Nightmare ... Cauchemar

(Je passe par une drôle de phase, où j'ai souvent des idées pour le blog, mais je n'arrive plus à m'en rappeler une fois que je suis devant l'écran, ou alors les idées me semblent tout d'un coup inintéressantes. Ceci étant...)

L'autre nuit je me suis réveillé d'un coup d'un cauchemar où je me retrouvais dans un monde en pleine désintégration sociale. Du genre tout le monde reste barricadé chez eux, en mangeant leurs réserves de pâtes froides, pendant que des bandes rodent la nuit à la recherche de quelque chose à manger.

Comme quoi, je suis pessimiste même quand je dors !

Enfin, les détails du rêve se sont vite estompés, mais je garde le souvenir du sentiment de pure panique dans les tripes.

Tout est née (je crois) d'une phrase entendu le jour d'avant:

"Une société qui a peur est capable de tout"

(Having trouble with blogging recently. Not that I'm lacking ideas, just they tend to go out of my head, or suddenly seem much less interesting, when it actually comes to typing them up. Having said which...)

The other night I woke up in a cold sweat from a nightmare where I was in a world in 'societal breakdown'. The kind of dystopia where everyone stays barricaded in their houses, ekeing out their reserves of pasta, hiding from the marauding bands who go looking for something to eat at night...

Shows that I'm a pessimist even when I'm sleeping, I guess.

Can't really remember the details, but I can still remember the feeling of blind panic and fear in my gut.

I don't expect it to happen here, but elsewhere it probably will, and there have already been plenty of food riots.

No comments yet :