(You can choose or or both)

Saturday, December 11, 2010

Racists? ... Racistes ?


La presse internationale s'est affolé de la votation pour l'expulsion des criminels étrangers.

Je ne suis pas certain que je suis pour, mais pour donner un peu de recul, voilà les statistiques sur la population veveysanne que je viens de lire dans le journal:

Population: 18 501
Suisse: 56%
Etranger: 44%
Portugais: 23%
Italie: 15.5%
Ex-Yugoslavie: 14.4%

Peut-être qu'on a la chance d'avoir les 'bons' étrangers, mais je crois que si ces autres pays arrivaient même à la moitié de ces chiffres, ils seraient déjà en guerre civile.

Notez aussi que (si j'ai bien compris), ces chiffres concernent la nationalité, et non l'origine - sûrement qu'il y a quelques 'étrangers' qui se cachent dans le % de suisses.

Tous les chiffres ici.

You may have read the SHOCK HORROR reports about the swiss voting for expulsing foreigners who have committed criminal offences.

I'm not sure that I approve, but just to put things in perspective, here is what I just read about the population of Vevey:

Population: 18 501
Swiss: 56%
Foreigners: 44%
Portugese: 23%
Italian: 15.5%
Ex-Yugoslavia: 14.4%

So maybe we have the 'right' foreigners, but I think you will agree that any of the other 'right thinking' countries which are look down their noses would be in meltdown if they were anywhere near those numbers.

And note that (as far as I can tell) these figures are for nationality, not origin - so there could be quite a few naturalised 'foreigners' hiding in the swiss % too...

All figures here.

1 comment yet :

Viv Simkins said...

'expulsing'???? need a dictionary for Christmas?